péntek, december 10, 2010

Itthon otthon

Tél van. Hideg. És jelen pillantban szél is. És sötétség. Ez engem kikészít. Még normál körülmények között is, nem akkor, amikor alapból is magam alatt vagyok sok minden ok miatt.
Nem tudom, ki hogy van ezzel, de nekem ilyenkor felfokozódik a szeretetéhségem. Mivel magam alatt a szociabilitásom a nullához konvergál, ezért a barátoktól nem kaphatom meg, hiszen nem is találkozom velük. Fickó híján marad Zetor, a mackóm. De, ugye, azért ő se az igazi. Puha, szeretgethető, meg minden, de ilyenkor a gyerekkor védelme és biztonsága kell...A macim pedig nem nagyobb nálam. Hát, nincs mit tenni, ha már összemenni nem lehet, akkor fel kell idézni. És van, aki ilyenkor a csokihoz nyúl, én nem. Hanem a főzelékhez. Ahogy anyukám csinálja. Az kell ilyenkor! Az segít... (meg a pohár bor:)...Tökéletesen megnyugtat. És ráhangol a napi bőgésre. :)



Most éppen zöldbabfőzelékre vágytam. Mi otthon mindent pirosan készítünk, lévén Kalocsán még a kalácsba is tesznek paprikát. Ugyebár...(Ha jó sütőm lenne az albiban, akkor csinálnék azt is. Sós, paprikás kalácsot. Igazi kelt tészát, zsírral....nyámm!!!De nem jó a sütőm, kiszárít mindent, így nem is próbálkozom. Majd ha saját lakásom lesz! Légkeveréses sütővel...Ó, igen! :))))
Na, szóval. A zöldbabfőzelék nálunk úgy készül, hogy a babot (vagy nyers vagy fagyasztott, de semmiképpen se konzerv) megdinsztelem apróra vágott fokhagymával pici olajon. Ha puha, lehúzom a tűzről, szórók rá lisztet, paprikát, majd felöntöm hideg tejjel és újra felforralom, hogy besűrűsödjön.... És már kész is. Az egész kb. fél óra. Na jó, 40 perc.
(És, ahogy anyukámtól tanultam, vgy túl híg lesz, vagy túl sűrű. Ez most az utóbbi verzió. És kicsit csaltam, mert én teljes kiőrlésű liszttel csinálok mindent, amit csak lehet, így a főzeléket is. Anyukám meg finom liszttel. Jah, és a végén tettem bele egy pici ecetet (azt édesanya is szokott), mert attól pikánsan savanykás lesz.

Szóval tökéletes téli bekukckózós étel. Legalábbis nekem. :))) Ja, és egytálétel. Mert a főzeléket csakis feltét nélkül, max. fasírttal vagy tükörtojással, de pörkölttel semmiképpen se.

4 megjegyzés:

ildinko írta...

Péétráám, majd jövő hétvégén megölelgetlek, meg elborozgatunk. :)

Nálunk teljesen más a zöldbab főzelék. És nekem tipikusan nyári kaja, frissen szedett zöldbabból, sok hagymával, nagyon kevés habarással. Hmmm, nyár... :)
Ja, és igazad van, csak semmi feltét. A legkevésbé pörkölt, brrrr... max tükörtojás, folyós sárgájával. :)

Péétrá írta...

Ne hidd, hogy elfelejtettem, hogy jössz... :)
Habarást mi semmibe se teszünk, ha mégis, akkor az a meggyszósz, de azt anyukám magának csinálja, mert olyan édes, h én nem eszem meg. :)
Nyilván a zsenge zöldbabot nem pótolja semmi, ahogy az első zöldborsót se, de a nekem a főzelék téli, mert meleg. Mint a levesek...
Broáf nagyon ez a szombati munkanap...nagyon-nagyon-nagyon. De legalább főzeléket ebédelek! :)))

Péétrá írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
Péétrá írta...

Valmiért kétszer küldte el ugyanazat a kommentet a bloggép..Neki is szombat van. :)