szombat, november 03, 2007

Kicsi Vú-féle almás-túrós muffin

Mióta pár hete először sütöttem Kicsi Vú muffinját, nagy kedvencünk lett. Tényleg isteni finom, puha sütemény. Rájöttem, hogy a reszelt alma a puhaság titka - azóta más muffinokat is csinálatm reszelt almával, és mindnek jót tett. Itt a hátránya annak, hogy nem írtam a blogot - sajnos már nem is emlékszem mindegyikre, arra meg pláne nem, hogyan csináltam... (No persze akkora nagy variációs lehetőség nincs.) :)

Amiben ez a mostani muffin különbözik az eredeti recepttől, hogy - ahogy az előbb is említettem - nem volt itthon rendes liszt. Így ebbe is nagyrészt rétesliszt, kisrészt teljes kiőrlésű liszt került - szerencsére nem ártott neki.

Egy másik tanulság: tényleg sok lesz a tészta, nem fér bele mind a muffinformákba. Először elég kevés tésztát tettem a formákba, és sok maradt a hosszúkás kenyérsütő formába. Túl vastagon volt, és nagyon nehezen sült át. Érdemes inkább jobban megpakolni a muffinformákat, mert abban úgyis átsülnek.

Igazából teljesen ugyanúgy csináltam, mint Kicsi Vú, de azért leírom:
Először lereszelek három almát egy kistálba. Aztán 25 deka lisztet összekeverek egy csomag sütőporral és csipet sóval. Egy másik tálban 12,5 deka kicsit megolvasztott vajat, 12,5 deka cukrot (lehet barna is), két tojást habosra keverek, majd hozzákeverek 25 deka túrót, 3 evőkanál tejfölt. Aztán hozzákeverem az almát is, aminek a levét kicsavarom (a levet megiszom, mert finom :) fele persze MöCö-é). Aztán hozzámegy a liszt is, összekeverem, aztán bele a formákba, majd az előmelegített sütőbe 160 fokra, 25 percre.

Utána már csak meg kell menteni annyit, amennyit az ember a buliba szán. Ez a legnehezebb.
Mára ez az egy darab maradt - szerencsére, így le tudtam fotózni.
(A visszatérés nem lett volna igazi muffin nélkül... :))) )

Nincsenek megjegyzések: