szerda, november 15, 2006

Céklaleves

Úgy látszik, ez ma már csak egy ilyen egészséges nap. Lehet, hogy a fényképen nem látszik, de gyönyörű ez a leves, és isteni finom. Nem gondoltam volna...
Már rég kinéztem Chili&Vaniliánál ezt a receptet, és most van céklánk is. Aztán hogy anya mit szól ehhez a kreálmányhoz, azt nem tudom... Igen különleges, szerintem. De nekem tényleg nagyon izlik...

Elkészités:
Egy darabka vajon megpároltam egy fej hagymát. Megpucoltam és lereszeltem egy céklát, rádobtam a hagymára, és pároltam. Kis sót is tettem rá. Mikor kezdett puhulni, tettem hozzá egy kis vizet, és leturmixoltam. (Azért csak kis vizet, mert nincs botmixerünk, bár nagyon jó lenne. Viz nélkül nem lehet rendesen leturmixolni, de ha sok vizet teszek hozzá, akkor sokáig tart, mire az egészet leturmixolom - igy meg két adagban sikerült.) Tettem még hozzá vizet (igazából kiöblitettem egy kis vizzel a turmixot, és az került még hozzá - kb 3/4 liter), főszereztem - só, bors, vegeta, és főztem még egy darabig. Mikor úgy gondoltam, most már elég, kb egy deci tejben feloldott egy kanál keményitővel sűritettem kicsit. Tálaláskor megszórtam petrezselyemzölddel.
Az ember már attól egészséges lesz, ha csak ránéz... :)))

Nincsenek megjegyzések: