szombat, november 04, 2006

Búvár túrós

.Ma vizihokis buli lesz Pesten, és nem mehetek üres kézzel. Arra gondoltam, búvár túróst sütök, mert nagyon szeretem. Épp sül, nem tudom, mi lesz belőle, mert nem úgy néz ki rajta a túró, mint ami búvárkodni szerete... Viszont nagyon magasra feljött a tészta. Hááát... remélem, nem szúrtam el, mert akkor nagyon szégyenben maradok!
Most jöttem rá, mennyire jó süti ez a vízihokisoknak: hiszen búvár! :)))
(Persze, ha az enyémben most nem búvárkodik a túró, az csakis azért lehet, mert szolidaritásból teszi: én is kényszerszünetet tartok most a vizihokiban.)
No, most, hogy ilyen jól megmagyaráztam magamnak a jelenséget, lássuk a receptet:

12 dkg vajat megolvasztottam, beleütöttem két tojást, tettem bele két csomag vaníliás cukrot, és jól összekevertem. Utána hozzátettem a túrót, egyenletesen beletörtem, végül egy bögre megmosott, beáztatott mazsolát is tettem hozzá, no meg egy citrom reszelt héját.
Egy nagy tálba beleöntöttem fél liter kefírt és másfél deci olajat, hozzáütöttem egy tojást, 20 dkg cukrot, egy csomag vaníliás cukrot és egy kiskanálnyi szódabikarbónát. Ezt jó alaposan kikevertem habverővel, majd fokozatosan 35 dkg lisztet szitáltam hozzá két kanál kakaópor társaságában.
A tésztát kikent, kilisztezett tepsibe öntöttem, majd a tetejére tettem a túrót és előmelegített sütőbe téve közepes lángon megsütöttem.

A túró nem búvárkodik rajta. Mert elszúrtam... Ilyen is van. :D
Az az oka, hogy túl egyenletesen tettem a tetejére a túrót, nem kis halmocskákban. De hát annyi volt, hogy így is teljesen beborította. Legközelebb azonban halmocskákat teszek majd a túróból a tészta tetejére. Ebből is tanultam.
Remélem, legalább ehető...

Nincsenek megjegyzések: