szombat, november 25, 2006

Borsófőzelék fasírttal

Khmmm... ez épp elrontott...
A főzeléket túlfőztem, a fasírt sem sikerült igazán - utóbbira mentség, hogy először készítettem. Viszont ilyen főzeléket szoktam a koliban is, és nagyon szeretem. A lényeg pont az, hogy a borsó roppanós maradjon (vagy bármilyen zöldség, fagyasztott mexikói zöldségkeverékből szoktam leggyakrabban anno a koliban csinálni). Ugye ez most nem sikerült, pedig a mi kertünkből való isteni finom, zsenge borsóból van. Azért rossz nem lett... :) A fasírtnál pedig úgy gondoltam, hogy minél kevesebb olaj felhasználásával megsütni jobb. Ezért Tefal palacsintasütőben kezdtem neki, egy csepp olajjal alatta. Ez azért lehet, mert a koliban többször is csináltam szójás fasírtból fasírtot, és az úgy is simán megsülne. No de, mint már korábban valamikor említettem, húsokban még nem vagyok profi. Úgyhogy egy serpenyőnyit megsütöttem, aztán a többit bő olajban inkább, zsemlemorzsába forgatva. Úgy már egész jó lett. A másik hiba, hogy először nem tettem bele elég sót, aztán utána meg túl sokat tettem... Mondjuk a képen ez nem látszik :).

Elkészítés:
Egy fazákba teszek fel egy kis vizet (kb 4-5 cm magasan... hihi, jó mértékegység). A vízbe egy kanál cukrot, sót, vegetát, és egy-két szétzúzott fokhagymát teszek. Megkóstolom, ha borsófőzelék íze van, akkor jó. Mikor ez felforrt, beleöntöm a borsót, és egyéb zöldségeket. Most pár sárgarépát. Szépen párolódnak, majd mikor megfőttek, de még roppanósak, behabarom liszttel kevert tejföllel. A végén sok apróra vágott petrezselymet szórok bele.
A lényeg szerintem a fokhagyma és a sok petrezselyem...
A fasírthoz darált húst összekevertem egy tojással, egy tejbe áztatott zsemlével, sóval, borssal, finomra vágott vöröshagymával (amit máskor megpárolok előtte, mert most ezt is elrontottam, de anya nem mondta, hogy meg kellene előtt párolni... mondjuk nekem így is ízlett, kicsit erősebben hagymaíze volt...), paprikával, zsemlemorzsával. Azt hiszem, ezeket tettem bele. Kis rudakat formáztam belőle, és bő olajban megsütöttem.

Hiába rontott, azért annyira nagyon nem volt rossz... Azt hiszem.. Mindenesetre legközelebb jobb lesz talán... :)

Kb egy hete készítettem...

Nincsenek megjegyzések: