szombat, szeptember 23, 2006

Villámebéd: házi pesto tésztával


Ültem kint a teraszon és tanultam. Egyszer csak ott termett előttem a szomszédtól cserépben kapott bazsalikom, és onnét már nem volt megállás. Ki kellett próbálnom, hogy tudok-e házilag pestót készíteni.
A pesto egy nagyon egyszerű öntet, és amennyire tudom, nagyon sokféleképpen felhasználható olaszos ételekbe. Sokféle létezik, van, amibe szárított paradicsomot tesznek, és talán mindenféle zöld fűszernövényből készíthető. De ha jól sejtem, azok azért nem feltétlenül nevezhetők pestónak, és igazából illene utánanéznem az autentikus pestó receptnek. Idő híján csak belinkelem a Wikipedián talált cikket róla.

Adott volt tehát a bazsalikom, de sajnos csak egy szál, mert szegény kis sínyődő növénykénk összesen két szálból áll, és nem akartam az egészet felhasználni. Mivel úgy gondoltam, ennyi semmiképp sem elég, ment hozzá még egy kis csokor petrezselyem is. Az igazi pestoban fenyőmag van, az viszont nagyon drága, és amit anno Franciaországban az EB-n összeszedtem, az rég elfogyott (muffint díszített, ha valaki még emlékszik rá ;)), gondoltam, a pirított dió is megteszi helyettesítőként. Parmezán vagy Pecorino helyett pedig sima, egyszerű Trappista sajt. Ezeket turmixgépbe tettem, olívaolajat öntöttem rá, összeturmixoltam, összekevertem az időközben megfőtt tésztával, megsóztam, és megettem.
Finom lett így is, magyarosított, szegényes összetevőkből, és meglepően hasonlít a készített képem ahhoz, ami a Wikipédián van, úgyhogy... :)

Nincsenek megjegyzések: