péntek, szeptember 22, 2006

Születésnapi búcsútorta - Cheesecake


Elrepült a Kölköm, a Kedves! :(

Most kicsit szomorkás vagyok, ráadásul nem tudok róla semmit - odaért-e, mi van vele...

Ezért a mélabú megelőzése érdekében legjobb lesz, ha elfoglalom magam. És miután az utóbbi egy-két hétben a készülődések miatt nem volt időm egy csomó mindenre, van pótolni valóm bőven. Itt van például ez a torta, amit még múlt héten sütöttem.

A recept Váncsa szakácskönyvéből és innen származik. Kisebb átalakításokkal. Nyáron már kipróbáltam egyszer, más gyümölcsökkel, és sikere volt. De akkor nem kaptam Philadelphia sajtot, ezért három rész mascarpone és egy rész valamilyen francia krémsajtból készítettem. Finom lett úgy is, bár a francia sajt kicsit sós volt, de a végeredményben nem lehetett érezni. Ha jobban belegondolok, nekem az a változat jobban is ízlett. Az árát tenkintve mindegy, mert így is, úgy is nagyon drága torta. De megéri!

Most piros és fehér szőlő, valamit szilva került bele. A recept alapja ez, nem írom le én is. Annyi a változtatás, hogy szőlőt kevertem a sajtkrémbe (kimagozva termélszetesen). A keksz-alaphoz valamilyen fahéjas-karamellás kekszet, és Hobbit kekszet daráltam le. A tetejét díszítés után a Váncsa-könyv alapján cukros tejföllel kentem be (amibe kevés maradék tejszín is került), és kis időre még visszatettem a sütőbe.
Finom torta, és valóban nagyon ünnepi, az árát tekintve. Kellő alkalom kell hozzá tehát, és
az alapanyagok miattnem kevés utánajárás, mert elég nehéz vidéken ilyen "egzotikus" dolgokat beszerezni, mint a Philadelphia vagy a Mascarpone krémsajt...

Nincsenek megjegyzések: