vasárnap, szeptember 03, 2006

Mediterrán fűszeres sült pipihusi

2006. 08. 29.


Ez egy végtelenül egyszerű, teljesen hétköznapi kaja. És nagyon finom lett. :)
Mikor Anya reggel elment itthonról, csak annyi utasítást adott az aznapi ebédünkhöz, hogy ha jól emlékszik, még van csirkecomb a hűtőben, csináljam meg valahogy.
Félek a húsoktól. Ez az igazság. Lehet, hogy anno azért is voltam öt évig vegetáriánus, mert arra gondoltam, mi lesz velem, ha majd egyszer a távoli jövőben nekem húst kell elkészítenem. No, persze, ez még nem lett volna elég ahhoz, hogy egyik napról a másikra felhagyjak évekre a húsevéssel, de a többi ok még ennél is kevéssé tudatos. Mindegy is. A csirkehús elkészítése már megy. A hűtőben pedig nem csak combja, hanem melle is volt - 2-2 darab.

Elkészítés:
A combokat kicsontoztam, a mellét vékonyabb szeretekre vágtam, mediterrán ízesítésű vegetával bedörzsöltem őket, végül borsot öröltem rájuk, kevés lisztbe forgattam, és csepp olajon megsütöttem.

A mediterrán vegetában (Podravka) van mindenféle finom fűszer, meg persze egy csomó olyan dolog is, amit nem kéne megenni. Az egészet elkészíthettem volna friss fűszernövényekkel is, ha nem is annyi fajtával, mint ami ebben az ételízesítőben van. Viszont ha az ember megfontoltan szeretne főzni, akkor ne tartson otthon férfiembert, mert esetleg olyan utasításokat kap, hogy mire visszaér, addigra kész legyen ám a kaja! (mikor max 20 percre megy el itthonról...)

Köretnek gyorsan készítettem egy kis krumplipürét, mert én azt szeretem. Persze, úgy, ahogy mi szoktuk. Ehhez meg kell főzni héjában a krumplit, lehúzni a héját, összetörni még melegen egy darab margarinnal, forró tejet önteni hozzá (nem volt elég bolti, így ment bele kecsketej is, nem ártott neki, sőt!), és összepűrésíteni gépi habverővel. Ja! Só is kell bele. Finom.
Salátának a kertben fellehető jelentős mennyiségű paradicsom pusztítása végett paradicsom saláta. Ehhez először is meg kell kérni időközben hazaérkezett férfiembert, hogy szaladjon le a kertbe paradicsomért és petrezselyemzöldért. Ekkor ő már elég éhes, és így elég motivált ahhoz, hogy ezt megtegye. Viszont nem elég éhes ahhoz, hogy ne vesszünk össze a petrezselyem-mennyiségen, de hát ez nem túl nagy akadály, mivel én is elég éhes vagyok ahhoz, hogy engedjek. Férfiúval hagymát kell pucoltatni, karikákra szeleteltetni, a paradicsomot is, a petrezselymet pedig apróra. Közben cukor, ecet, olaj, víz összekeverni, salátára önteni, mindent összekeverni, kész.
A hármat együtt tálalni, megenni.

Nincsenek megjegyzések: