hétfő, szeptember 04, 2006

Körtés kevert süti


Tegnap kaptunk egy tál körtét a szomszédoktól, sütit sütni pedig mindenképp szerettem volna. És ha már kötre, legyen a süti körtés. Gyorsan kész szerettem volna lenni, és ilyenkor mindig a legjobb választás a kevert tészta, mert gyors, nem lehet elrontani, és jól variálható. Legtöbbször muffin-formában sütöm meg, de a változatosság kedvéért most őzgerincet választottam. Ezt a receptet vettem alapul, kicsit átalakítva.

Először is begyújtottam a sütőt, hadd melegedjen, míg elkészül a tészta.
Egy bögre sima és egy bögre réteslisztet tálba szitáltam, egy csomag sütőport öntöttem hozzá és egy kiskanálnyi gyömbért, összekevertem. Egy másik tálba két tojást ütöttem, egy börge cukrot öntöttem hozzá - fele kristály- fele barnacukor, fél bögre olajat, fél bögre tejet, ezt géppel habosra kevertem. Egy körtét nagylyukú reszelőn lereszeltem, egy másikat felkockáztam, mindet a tojásos masszához adtam, majd az egészet a liszthez kevertem. Két marék diót daráltam még a masszához, mert anélkül túl hígnak találtam, végül az egészet kimargarinozott, kilisztezett őzgerinc formába öntöttem. Betettem az előmelegített sütőbe, és kis lángon megsütöttem. Akkor jó, ha a beleszúrt akármihez (én a gyufa sima végét szoktam használni, mert az kéznél van) már nem ragad hozzá a tészta.


Nagyon finom lett, a dió határozottan jót tett neki. :)

3 megjegyzés:

Névtelen írta...

Látod Ricsi ezt csinálom most :)
Remélem jó lesz!
Szilvi

ildinko írta...

Remélem, jó lett. :D

Névtelen írta...

Én is megcsináltam,és nagy kedvenc lett belőle :)
Egy kezdő háziasszony :)