hétfő, szeptember 25, 2006

Férfias nasi: krumplispogi hagymával

Szintén korábban készült, mégpedig a Piranhás hétvégére. Még egy edzésre sem mehetek el szinte úgy, hogy ne vigyek sütit, egy egész hétvégére pedig végképp nem. Abban biztos voltam, hogy édes sütit mit viszek - a korábban már leírt körtés kevertet, és egy adag ugyanolyat, csak őszibarackosat. De sokat törtem a fejem, hogy mi legyen a sós?! Ugyanis édes süteményeket sokat szoktam sütni, de sósat nem igazán. Pogácsára gondoltam, de mivel még soha nem csináltam "rendes" pogit, nem mertem most kipróbálni, mert még elrontanám, és mit szólnának a srácok? Talán nem is szeretnének soha többet. Viszont ha már pogi, akkor a sima krumplis pogiban jó vagyok. Na de mégse vihetek krumplis pogit! Az egy olyan egyszerű, hétköznapi kaja, hogy... Persze azért nagyon finom, egy jó kis bablevessel...

És akkor egyszer csak rájöttem! Mi az, amit a férfiemberek szeretni szoktak? Hát a hagyma! És mi akadálya lenne, hogy hagymát keverjek a krumplis pogi tésztájába? Hát semmi! Nosza!

Feltettem főni a krumplit, közben lilahagymát apróra kockáztam, és megpároltam. Tettem
hozzá szezámmagot is. A megfőtt krumplit megpucoltam, összetörtem egy kis margarinnal, sóztam, hozzátettem a hagymát, tejfölt kevertem még hozzá, végül annyi liszttel, amennyit felvett, összegyúrtam. Kinyújtottam, kis formákat szúrtam ki belőle (lévén, partyra viszem, nem nézhet ki hagyományosan, meg így többnek is tűnik - no meg a pepecselés vele rengeteg, de hát a cél érdekében mindent ;) ). Tepsibe tettem őket, megkentem tojással, megszórtam lenmaggal, és megsütöttem. Egy részére tettem köménymagot, mert az igazi krumplis pogin az van, de féltem, hogy azt sokan nem szeretik. Később megbántam, mert ők szeretik. Most már mindegy, majd legközelebb.

Amúgy nagyon nagy sikere volt mindkét sütinek, amit az is bizonyít, hogy nem is tudtam normális fényképet készíteni egyikről sem, olyan gyorsan eltűntek... Persze, ilyen nagyétkű, sportos férfiembereknek szinte bármit süthet az ember lánya, felfalják.

Nincsenek megjegyzések: